Tag-arkiv: magi

Magi på marken

Da jeg kom hjem i dag trak jeg i den store dragt, og gik ud for at se om alt var som det skulle være – og for at lægge noget hø ud på marken. Så ville jeg sætte mig et sted i læ og nyde synet!
Det blev nu til at jeg lagde en gammel madras ud i solen på græsset og lagde mig der med en pude under hovedet. Alt åndede fred og idyl – og jeg skulle så se på får og lam. Jeg tror jeg kom til at tælle dem – for jeg gik ud som et lys. Og vågnede 30 min senere ved en spæd lille lyd.
Midt ude på marken, 15 meter væk og lige midt i mit synsfelt, stod Terne og slikkede to vædderlam, hun lige havde født! Det kunne selvfølgelig have været sjovt at have været vågen – men det her var også ret magisk – og når hun nu klarede det så fint, er der jo ingen grund til andet end at være glad og tilfreds! Fantastisk 🙂
Billederne her er fra det første kvarter. Det er ikke let at holde styr på fire ben på samme tid, men endelig finder man da frem til patten!
IMG_3421IMG_3426IMG_3420

 

IMG_3443 bIMG_3444IMG_3462

 

 

 

*

På billedet her er lammene et par timer gamle. Smuk dag og smukt sted at blive født 🙂

IMG_3472

 

Jeg glæder mig i denne tid

15 Marts 18 (7)Ja, jeg ved det godt …. Det er begyndelsen på “Peters Jul”.
Og det er jo ikke lige julen, der nærmer sig.
Men hvert år på denne tid, får jeg den samme forventningsfulde kildren i maven, når jeg tænker på det, der snart kommer, som jeg husker fra barndommens decemberdage. Ja, vel egentlig også nutidens decemberdage – jeg kan godt li jul!
15 Marts 18 (5)

En dejlig tid nærmer sig – fuld af magi, intensitet og “nåh”!
Lammetid, lammetid, lammetid, lammetid, lammetid, lammetid!
Bløde lammeøre, den særlige duft af nyfødte lam, de spæde stemmer og mødrenes særlige “lammekald”. En dejlig tid fuld af nydning!
Jeg krydser fingre for, at det går godt med alle læmningerne.