Tag-arkiv: Gelstedslagteren

Så er der grillmedister

IMG_9028I dag ringede Gelsted Slagteren og sagde, at mine grillmedistere var klar til afhentning! Så mig afsted efter arbejde, fredag eftermiddag i den værste myldertidstrafik og vejarbejdskaos! Heldigvis fik jeg hurtigt valgt småvejene og havde en rigtig hyggelig tur igennem det smukke fynske landskab, der næsten ikke kan vise sig fra en pænere side end i dag.
Alle syrenhegnene blomstrer lige nu og sendte bedøvende duft i hovedet på mig, solen strålede og alt er grønt og frodigt! Som bevis på det, var vejkanterne fulde af skilte med nye kartofler, jordbær, æg og kyllinger til salg! Uhm!
Og så kom jeg da til Gelsted, hvor Hans Erik og hans folk havde 100 grillpølser klar til mig! Nu er de pakket i poser og jeg glæder mig til at smage dem i morgen! Vi må dælme håbe, at de smager godt – ellers bliver det en lang sommer med 100 medistere til grillen 😉
IMG_9032 IMG_9033

 

 

 

Farvel til Yding og Prinsessen

IMG_8975Besætningen er i dag blevet to får færre! Yding og Prinsesse blev købt i februar, fordi jeg trængte til, at der skulle ske noget ;), og så for, at de kunne medvirke til at øge lammeflokken! Det er imidlertid ikke sket. (Så kan man lære det med impulskøb!!)
De er blevet tykkere, siden de kom – bevares – men det er bare, fordi de her hos mig, har fået noget mere at leve af.
Gravide er de ihvertfald ikke – og så opfører de sig stadig fuldstændigt tosset og har derfor konstant en snor på – ellers ville jeg ikke have en chance for at fange dem.
I dag blev flokken fodret lidt i huset, og jeg fik mig listet til at få fat i dem begge og fik dem forsvarligt bundet. Så blev de læsset og er nu kørt til Gelstedslagteren på Fyn. Slut og færdig. Jeg kan ikke have sådan nogle kugleskøre får, der opdrager lammene til, at jeg er frygtelig farlig – og som tilmed ikke bidrager! Det går ikke.